70 کلینیک گیاه‌پزشکی درخوزستان راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه به 70 کلینیک گیاه‌پزشکی در خوزستان نیازاست این درحالی است که تاکنون 39 کلینیک در استان تاسیس و راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری فارس: 70 کلینیک گیاه‌پزشکی درخوزستان راه‌اندازی شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، کیخسرو چنگلوایی گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و قانون تاسیس کلینیک‌های گیاه پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی، برای خصوصی سازی امور تشخیص آفات، بیماری‌های گیاهی و همچنین مدیریت مصرف نهاده‌های کشاورزی لازم است کلینیک‌های گیاه پزشکی تاسیس شود.

وی افزود: تاکنون 39 کلینیک در شهرستان‌های اهواز، باوی، آبادان، اندیمشک، ایذه، خرمشهر، بهبهان، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شوش، شوشتر، گتوند، لالی و هندیجان تاسیس و راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان علت تاسیس نشدن کلینیک گیاه‌پزشکی در شهرستان‌های امیدیه، رامشیر، شادگان، مسجد سلیمان، اندیکا، هویزه، هفتکل و باغملک را نبود متقاضی فارغ‌التحصیل واجد شرایط اعلام کرد.

وی اظهارداشت: براساس برآوردهای کارشناسان سازمان جهاد کشاروزی استان خوزستان،71 کلینیک گیاه‌پزشکی در طول برنامه پنجم توسعه مورد نیاز استان است که هر کلینیک‏، اشتغال دو کارشناس گیاه‌پزشکی را فراهم می‌کند.

چنگلوایی افزود: تسهیلات این سازمان برای احداث کلینیک‌های گیاه‌پزشکی شامل آموزش‌های تخصصی لازم و معرفی افراد به بانک عامل به منظور دریافت تسهیلات بانکی است.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان مهم‌ترین مشکل فراروی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در خوزستان را فقدان آشنایی و اعتماد کافی کشاورزان به جوانان فارغ‌التحصیل شاغل در کلینیک‌ها ذکر کرد و گفت: درصورتی که مدیریت مصرف نهاده‌ها به ویژه سموم نباتی و کودهای شیمیایی تحت مدیریت کلینیک گیاه‌پزشکی قرار گیرد، گام بزرگی در مسیر تولید محصول سالم و جلوگیری از آثار سوء زیست محیطی برداشته خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 23752
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 23752
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->